Urządzanie salonu fryzjerskiego

Urządzanie salonu fryzjerskiego

Prawdopodobnie jest wokół nas tylko kilka osób, które nie odczuwają potrzeby lepszej organizacji. Przede wszystkim zastanówmy się nad naszym „dlaczego”. Dlaczego miałbyś chcieć zorganizować swój salon? Pomyśl o swoich powodach. Jedną z korzyści, które możesz znaleźć, jest to, że organizacja może mieć pozytywny wpływ emocjonalny zarówno na Ciebie, jak i na Twoich klientów. Pomoże Ci to poczuć się mniej przytłoczonym i jeszcze bardziej cieszyć się czasem spędzonym w salonie.

https://www.appointfix.com/blog/wp-content/uploads/2018/09/jamie-street-319048-unsplash_resize-1000x450.jpg

Ważny powód, dla którego warto mieć zorganizowany salon fryzjerski: naprawdę dbasz o potrzeby swoich klientów. Ludzie chodzą do salonów kosmetycznych, aby się wyzłączyć, zrelaksować i rozpieszczać. Wiesz o tym dobrze i cieszysz się, że każdy twój klient wychodzi z salonu wyglądając niesamowicie i czując się jak milion dolarów. Dlatego chcesz uniknąć chaosu jak zarazy. Chaos stwarza stres. Aby ludzie mogli się zrelaksować i w pełni cieszyć się doświadczeniem, salon musi być zorganizowany, ponieważ nieświadomie zagracona przestrzeń wpływa na ludzi. Wpływa to negatywnie na ich wrażenia z salonu, nawet jeśli tylko na poziomie podświadomości.

Aby zorganizować swój salon, musisz mieć kilka systemów organizacyjnych. Jeśli z definicji nie jesteś osobą zorganizowaną, wyzwaniem dla Ciebie, tak jak dla większości z nas, jest bycie świadomym i zmiana. Oto kilka wskazówek, jak od teraz być najbardziej zorganizowaną osobą na świecie. W celu zorganizowania salonu eksperci zalecają strategię „dziel i rządź”. Oznacza to podzielenie wykonywanego zadania na wiele mini-zadań. Zacznij od czegoś małego. Możesz zorganizować własną torebkę, aby zobaczyć, jakie to uczucie. Następnie przejdź do kolejnej rzeczy.

Zastanów się, jak chciałbyś, aby wyglądał Twój salon. W tym celu przyjrzyj się uważnie swojemu salonowi, opracowując mentalny obraz wszystkiego, co wydaje się nie na miejscu, niepotrzebne lub po prostu chaotyczne. Możesz także zrobić rzeczywiste zdjęcie telefonem, dzięki czemu pod koniec projektu organizacyjnego możesz porównać zdjęcia „przed” i „po”.

Poproś znajomego o pomoc. Powinieneś sprawdzić, co zalecają eksperci od urody, a następnie uzyskać świeże spojrzenie od kogoś spoza branży kosmetycznej. Po podjęciu decyzji, jak ma wyglądać Twój salon, jeszcze raz sprawdź swoje pomysły z kimś innym. Przyjaciel lub ktoś, komu ufasz, że ma wspaniały gust w projektowaniu wnętrz, a także jest osobą praktyczną, będzie tu nieocenioną pomocą. Może cię zaskoczyć świetnymi pomysłami.

Jeśli myślisz o dużym remoncie swojego salonu lub po prostu o szybkiej zmianie, możesz skorzystać z poniższych pomysłów. To od Ciebie zależy, ile czasu i wysiłku włożysz w każdy krok. W zależności od celu i rezultatu, jaki chcesz osiągnąć, możesz wybrać między przemodelowaniem swojego salonu lub po prostu zorganizowaniem go bez radykalnej zmiany obecnego kształtu.

Po pierwsze: strefa wejścia do salonu. Zacznij od zewnątrz, spójrz na swój salon z ulicy lub przez wystawę, jeśli salon znajduje się w centrum handlowym. Ważne są drobne szczegóły dotyczące wejścia do salonu. To pierwsza i ostatnia rzecz, jaką widzi klient, wchodząc do Twojego salonu. Pozostawia mimowolne, ale ważne wrażenie na klientach. Jeśli masz zardzewiałą klamkę drzwi, farba jest złuszczona w niektórych miejscach lub szkło wymaga dodatkowego czyszczenia, aby lśniło, oceń, jakie prace należy wykonać, aby poprawić te szczegóły.

Świetnym pomysłem jest umieszczenie świeżych roślin w strefie wejścia lub losowo w salonie. Wnoszą one życie do salonu i są bardzo zachęcające. Ten sam efekt osiągają świeże kwiaty w małych wazonikach. Innym praktycznym pomysłem jest umieszczenie lustra na wyjściu, aby klient mógł podziwiać siebie jeszcze raz, zanim wyjdzie za drzwi z szerokim uśmiechem na twarzy.

Wejdź do salonu i pomyśl kolorach. Jeśli planujesz odświeżyć swój salon, możesz uważnie przyjrzeć się swoim ścianom i zastanowić się, jak wykorzystać kolor na swoją korzyść. Wielu właścicieli salonów fryzjerskich decyduje się na ciemniejsze kolory. Wadą ciemnych kolorów jest jednak to, że optycznie zmniejszają przestrzeń. Z drugiej strony jasne barwy, zwłaszcza białe tony, poszerzają przestrzeń. Akcentujące kolory lub detale można stosować od góry do dołu, aby stworzyć piękny projekt i połączenie między podłogą a sufitem, a także oddzielić różne obszary robocze salonu.

Design i funkcjonalność. Twój salon i miejsce do pracy muszą oferować klientom elegancki wygląd zapewniający przyjemne i niezapomniane wrażenia. Oprócz szykownego projektu, niezwykle ważne jest, aby Twoi klienci czuli się bardzo komfortowo w Twoim salonie, oczekując doskonałej obsługi, którą zawsze oferujesz. Jednocześnie musisz zadbać o wygodę, dlatego Twoje miejsce pracy musi być jak najbardziej funkcjonalne. Meble do salonu należy wybierać ostrożnie, biorąc pod uwagę, że niektóre elementy mogą pełnić funkcję podziału między stanowiskami pracy a recepcją.

Graj lustrami. Lustra tworzą iluzję znacznie większej przestrzeni. Możesz je kochać, ale upewnij się, że nie umieszczasz ich wszędzie. Starannie i mądrze wybieraj ich miejsce docelowe, ponieważ mogą one również stanowić zagrożenie dla prywatności Twojego klienta.

Jeśli nie chcesz dokonywać żadnych poważnych zmian w swoim salonie, które wiążą się z dużym budżetem, ale jesteś zdeterminowany, aby zorganizować swój salon, zobaczmy, jak powinieneś to zrobić. Zacznij pracować nad swoimi rzeczami i zdecyduj, z czego chcesz zrezygnować. Trudno się pozbyć rzeczy, ale uporządkowane życie jest o wiele przyjemniejsze. Chcesz miejsca do pracy, które jest jednocześnie praktyczne, funkcjonalne i stylowe. Przyjrzyj się uważnie swojej stacji roboczej. Czy jest zagracone i niechlujne, pełne narzędzi, splątanych sznurków, brudnych pędzli, produktów do stylizacji lub makijażu?

Wybierz każdy przeterminowany produkt i wyrzuć go, pozbądź się wszystkich pustych pojemników, lepkich produktów itp. Pozbądź się wszystkich produktów, o które nikt nie prosi. Jeśli coś cię denerwuje, wyrzuć to. Możesz włożyć do pudełka i chwilę zatrzymać. Jeśli w ciągu kilku tygodni nikt nie poprosił o te produkty, a Ty nie czułeś, że ich potrzebujesz, możesz je wyrzucić. Możesz też podarować je znajomym, którzy wykorzystają je na imprezy kostiumowe i szalone uroczystości. Twój stos starych magazynów również powinien zostać zlikwidowany. Możesz je poddać recyklingowi. W salonie nie powinno pozostać nic starszego niż ostatnie wydania. Zainwestuj trochę w zdobycie nowej subskrypcji magazynu, jeśli tego potrzebujesz, i zdecydowanie pozbądź się wszystkich starych, brudnych / lepkich czasopism, które leżą w Twoim salonie.

Pozbądź się także wszystkich produktów, które kupiłeś, mając nadzieję, że się sprzedadzą, ale nie sprzedawały się przez dłuższy czas. Rozważ zrobienie z nich prezentów lub oddanie ich, aby nie zajmowały cennego miejsca. Możesz poradzić sobie z poczuciem winy i rozczarowaniem, jeśli zainwestujesz w pewne produkty, które nie wydawały się dobrym pomysłem. Nie bądź dla siebie zbyt surowy. Wszyscy uczymy się na błędach, a teraz musisz nauczyć się rezygnować z rzeczy, aby uporządkować swój salon.

Pierwszym ważnym krokiem jest pozbycie się zbędnych rzeczy, a następnie musisz pomyśleć o jak najlepszym wykorzystaniu swojej przestrzeni. Wybierz kilka wielofunkcyjnych pojemników i półek. Jakich typów możesz potrzebować? Ważne jest, aby pomiary wykonać bezpośrednio w salonie. Ile masz miejsca i jak najlepiej je wykorzystać? Jakie meble, pojemniki, etykiety najlepiej sprawdzą się w Twoim salonie? 

Kolejny pomysł przy porządkowaniu i upraszczaniu przestrzeni w Twoim salonie: muzyka w tle. Salony to hałaśliwe miejsca z wszystkimi tymi suszarkami do włosów, bieżącą wodą, rozmowami i wieloma innymi urządzeniami do stylizacji, dlatego muzyka Twojego salonu nie może dodawać hałasu, ale przynosić spokój i odprężenie Twoim klientom. Stwórz przyjemną playlistę z muzyką klasyczną lub inspirującą, relaksującą muzyką instrumentalną i pozwól jej grać cicho w tle, nie będąc głośną i nachalną.

Wreszcie, istnieje niesamowita aplikacja do organizowania dla Twojej firmy o nazwie Appointfix, Nowoczesna książeczka spotkań – do planowania spotkań i wysyłania automatycznych przypomnień SMS do klientów na czas. To niesamowite i znacznie ułatwia życie. Jeśli jesteś właścicielem salonu lub stylistą, profesjonalistą z branży kosmetycznej, pobierz ją już dziś i wypróbuj.